2008-03-01

Supernäring till din Aloe vera

Använder man sin aloe vera för hudvård eller i matlagningen ska man givetvis undvika nästan all blomnäring. Orsaken är risken för tungmetaller och andra gifter. Ekologisk näring där det framgår att man testat för tungmetaller är det man ska välja. Enklast eftersom aloe vera ska odlas i en stor kruka för stor skörd är att lägga näring som räcker flera år i jorden.

Supernäringen
Hur man blandar jord och näring till aloe vera tänker jag inte gå in på här. Istället om en supernäring som gav fantastiska resultat med min aloe vera. Jag hade en flaska aloe vera juice som blivit bortglömd och kanske var för gammal. Den bladade jag ut med lika delar vatten och vattnade med.

Den närmaste månaden växte min aloe vera mer än de tre tidigare månaderna tillsammans.

Inga kommentarer: